کد خبر: ۹۲۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۸ - ۰۴ تير ۱۴۰۵

سخنگوی وزارت خارجه: اذعان صریح دبیرکل ناتو به همکاری با آمریکا و رژیم صهیونیستی در انجام حمله علیه ایران، اعتراف به همدستی فعالانه در ارتکاب تجاوز نظامی علیه یک کشور مستقل عضو سازمان ملل است/ ناتو و تک‌ تک دولت‌های عضو آن که در این تصمیم‌سازی مشارکت داشتند، باید بابت همه پیامدهای این جنگ پاسخگو باشند/ باید توضیح دهند که چرا در ارتکاب جنایات شنیع و گسترده علیه مردم ایران شریک شدند؟

بقائی نوشت: ناتو و کشورهای عضو آن، از جمله ایتالیا و رومانی باید به خاطر هرگونه همدستی در جنایات ارتکابی آمریکا-اسرائیل علیه ایران پاسخگو باشند.
بقائی
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بقائی نوشت: ناتو و کشورهای عضو آن، از جمله ایتالیا و رومانی باید به خاطر هرگونه همدستی در جنایات ارتکابی آمریکا-اسرائیل علیه ایران پاسخگو باشند.

به گزارش انتخاب، سخنگوی وزارت امور خارجه، در پیامی با اشاره به اذعان دبیر کل ناتو در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز نسبت به نقش ناتو در پشتیبانی از حمله نظامی آمریکا-رژیم صهیونیستی علیه ایران نوشت: اذعان صریح دبیر کل ناتو به همکاری با آمریکا و رژیم صهیونیستی در انجام حمله تجاوزکارانه علیه ایران، اعتراف به همدستی فعالانه این سازمان در ارتکاب تجاوز نظامی علیه یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد است؛ تجاوزی که نقض فاحش قواعد آمره حقوق بین‌الملل و اصول بنیادین منشور سازمان ملل بوده است. 

وی افزود: ناتو و تک‌تک دولت‌های عضو آن که در این تصمیم‌سازی مشارکت داشتند، باید بابت همه پیامدهای این جنگ تجاوزکارانه پاسخگو باشند. دبیر کل ناتو صراحتا از ایتالیا و رومانی به عنوان کشورهایی که در ارتکاب تجاوز نظامی آمریکا علیه ایران همکاری کردند نام برده است.

بقائی عنوان کرد: این دو کشور و هر کشور اروپایی دیگری که به ارتکاب تجاوز نظامی آمریکایی صهیونیستی علیه ایران کمک کرده است، باید به افکار عمومی خود و همه جهانیان توضیح دهند که چرا تصمیم به همدستی با متجاوزان علیه ایران گرفتند و چرا در ارتکاب جنایات شنیع و گسترده علیه مردم ایران در میناب، لامرد، تهران، اصفهان، سنندج، همدان، تبریز، شیراز، بندرعباس و بسیاری دیگر از شهرها و روستاهای ایران شریک شدند؟

نظرات بینندگان
captcha