پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رهبر دموکراتهای سنای آمریکا ضمن واکنش به تصویب قطعنامهای در مورد جنگ علیه ایران گفت: دولت ترامپ باید نیروهای آمریکایی را از درگیریهای نظامی در ایران خارج کند.
به گزارش انتخاب، چاک شومر، رهبر دموکراتهای سنا گفت: امروز، کنگره در برابر دونالد ترامپ ایستاد و رأی به پایان دادن به جنگ پرهزینه، غیرضروری و ویرانگر او با ایران داد.
وی افزود: اجازه دهید صریح بگویم: برای اولین بار، این قطعنامه در هر دو مجلس کنگره به تصویب رسیده و نیازی به امضای رئیسجمهور ندارد. پیام تنها نهادی که اختیار اعلان جنگ را دارد، غیرقابلانکار است: دولت ترامپ باید نیروهای آمریکایی را از درگیریهای نظامی در ایران خارج کند. فشار بر جمهوریخواهان روزافزون است.
شومر اضافه کرد: ترامپ وعده «فشار حداکثری» بر ایران را داد. آنچه او از طریق این جنگ بیپروا به دست آورد، نهایت سردرگمی، نهایت هرجومرج و نهایت هزینه برای مردم آمریکا بود. بیش از ۱۰۰ روز است که کنگره – و مردم آمریکا – خواستار شفافیت، پاسخگویی و پایان جنگ بودهاند. هر ثانیه که این جنگ ادامه مییابد، هزینهای که بر دوش مردم آمریکا میافتد، بالاتر و بالاتر میرود.