پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این پرسش که «خبری منتشر شده به نقل از یکی از مقامات قطر مبنی بر برگزاری نشست ایران و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس. جزئیات بیشتری از این نشست را میتوانید بفرمایید و اینکه موضع وزارت خارجه در این خصوص و در مورد ادامه همکاریها با کشورهای حاشیه خلیج فارس در دوران پسا جنگ چیست» گفت: همیشه گفتهایم ما با کشورهای منطقه به عنوان همسایگان دائمی باید بتوانیم سازوکارهایی مبتنی بر اعتماد و تفاهم متقابل ایجاد کنیم برای اطمینان از امنیت همه کشورهای منطقه. به این اصل همچنان پایبند هستیم. قبلاً خودمان هم پیشنهاد کرده بودیم که در این راستا گفتوگو صورت بگیرد بین همه کشورهای منطقه.
وی ادامه داد: ما از هر ابتکاری که در راستای تقویت و تأمین امنیت دستهجمعی در منطقه باشد، بدون مداخله و حضور نیروهای نظامی بیگانه که نشان دادهاند حضورشان جز ناامنی، تفرقه و جنگ چیزی به بار نمیآورد، حمایت میکنیم. آمادهایم که در این زمینهها با همه کشورهای منطقه گفتوگو کنیم.