پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به پرسشی مبنی بر سازوکار «واحد مدیریت منازعه» در پرونده لبنان که در قالب مذاکرات سوئیس به توافق طرفین رسید، گفت: ما از ابتدای تفاهم آتشبس، یعنی از ۱۹ فروردینماه تا امروز، شاهد تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان بودهایم. تعهد به توقف جنگ در لبنان یکی از اجزای لاینفک هم تفاهم آتشبس فروردینماه و هم توافق خاتمه جنگ در یادداشت تفاهم مورخ ۲۸ خردادماه بوده است. تعهد آمریکا در این زمینه کاملاً روشن است و هیچ عذر و بهانهای برای تداوم اقدامات غیرقانونی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در لبنان قابل پذیرش نیست.
وی ادامه داد: سازوکاری که درباره آن تفاهم شده، با حضور طرفهای ذیربط، یعنی آمریکا، ایران، میانجیگران و دولت لبنان، شکل خواهد گرفت. این سازوکار ناظر بر حسن اجرای مفاد بند نخست یادداشت تفاهم، بهویژه در ارتباط با توقف جنگ در لبنان، خواهد بود و همچنین تلاش خواهد کرد از بروز برخوردهای نظامی جلوگیری کند. البته درباره جزئیات این سازوکار هنوز باید کار بیشتری انجام شود. در نشست سوئیس درباره اصل موضوع تفاهم حاصل شد، اما با توجه به پیچیدگی مسئله و تعدد طرفهای درگیر و ذیمدخل، قاعدتاً در روزهای آینده باید درباره جزئیات آن گفتوگوهای بیشتری صورت گیرد و تفاهمهای تکمیلی حاصل شود.