کد خبر: ۹۲۷۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۳ - ۰۷ تير ۱۴۰۵

پولیتیکو: ونس به نماد تغییر رویکرد واشنگتن در قبال تل آویو تبدیل شده / نفوذ روزافزون ونس نشان می‌دهد دیدگاه‌هایش بیشتر منعکس‌کننده مسیر کلی دولت است / روابط سرد شده، با کاهش دیدارهای سطح بالا و اختلافات رو به رشد بر سر ایران و لبنان / مقامات اسرائیلی همچنان امیدوارند تنش‌ها موقت باشند

زمانی که آمریکا و اسرائیل در فوریه به ایران حمله کردند، رهبران اسرائیل معتقد بودند این اتحاد وارد دوران طلایی جدیدی شده است. چهار ماه بعد، آن‌ها در حال آماده شدن برای آینده‌ای هستند که اسرائیل ممکن است بیشتر باید روی پای خود بایستد.
.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پولیتیکو نوشت: زمانی که آمریکا و اسرائیل در فوریه به ایران حمله کردند، رهبران اسرائیل معتقد بودند این اتحاد وارد دوران طلایی جدیدی شده است. چهار ماه بعد، آن‌ها در حال آماده شدن برای آینده‌ای هستند که اسرائیل ممکن است بیشتر باید روی پای خود بایستد.
 
به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: جی‌دی ونس چهره علنی این تغییر شده و هشدار داده که اسرائیل متحدان کمی دارد و نباید ایالات متحده را از خود برنجاند.
 
اما مقامات هر دو طرف می‌گویند تغییر واقعی گسترده‌تر است: در چارچوب رویکرد «اول آمریکا» ترامپ، اسرائیل دیگر به‌عنوان استثنایی ویژه تلقی نمی‌شود.
 
روابط سرد شده، با کاهش دیدارهای سطح بالا و اختلافات رو به رشد بر سر ایران و لبنان.
 
در حالی که اسرائیل اغلب ونس را یک استثنا می‌دید، نفوذ روزافزون او نشان می‌دهد دیدگاه‌هایش بیشتر منعکس‌کننده مسیر کلی دولت است.
 
مقامات اسرائیلی همچنان به حمایت ترامپ ارزش می‌دهند و امیدوارند تنش‌ها موقت باشند، اما بسیاری اکنون تشخیص می‌دهند که اولویت‌های واشنگتن در حال تغییر است.
نظرات بینندگان
captcha