پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : آرسنیو دومینگیز، دبیرکل سازمان بینالمللی دریانوردی با بیان اینکه شمار زیادی از کشتیها در حال ترک تنگه هرمز هستند افزود: از کشتیها میخواهیم که با عبور از مسیرهای تأییدنشده در تنگه هرمز، خود را در معرض خطر قرار ندهند.
به گزارش «انتخاب»؛ بخشهایی از اظهارات وی به شرح زیر است:
شمار زیادی از کشتیها در حال ترک تنگه هرمز هستند.
از کشتیها میخواهیم که با عبور از مسیرهای تأییدنشده در تنگه هرمز، خود را در معرض خطر قرار ندهند.
با طرفهای مختلف در منطقه در ارتباط هستیم تا تضمینهایی برای جلوگیری از تهدید کشتیها فراهم شود.
طی چهار روز گذشته موفق شدیم ۱۵۰ کشتی را که حدود ۴ هزار ملوان در آنها حضور داشتند، تخلیه کنیم.
بیش از ۶۰۰ کشتی همچنان در تنگه هرمز گرفتار هستند.
از آغاز بحران کنونی در تنگه هرمز، ۱۴ ملوان جان خود را از دست دادهاند.
در حال بررسی حمله به یک کشتی هستیم که روز گذشته پس از عبور از تنگه هرمز از مسیر جنوبی هدف قرار گرفت.