کد خبر: ۹۲۷۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۱ - ۰۵ تير ۱۴۰۵

دبیرکل حزب‌الله: ایران توانست به تفاهم‌نامه‌ای دست یابد که به منزله اعلام رسمی شکست آمریکا و اسرائیل است / امروز تهران نه‌تنها برای خود، بلکه برای کل منطقه آینده را می‌سازد / از ایران سپاسگزاریم، تا شاید این سپاسگزاری به جان‌های بیمار نفوذ کند و آنان را با حسرتشان از پا درآورد / دولت لبنان نمی‌تواند با بیش از نیمی از مردم لبنان دشمنی و تقابل کند

شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ایران توانست به تفاهم‌نامه‌ای دست یابد که به منزله اعلام رسمی شکست آمریکا و «اسرائیل» است.
.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ایران توانست به تفاهم‌نامه‌ای دست یابد که به منزله اعلام رسمی شکست آمریکا و «اسرائیل» است.
 
به گزارش «انتخاب»؛ بخشهایی از اظهارات وی به شرح زیر است: 
 
 ما با جنگی روبه‌رو شدیم که هدف آن از بین بردن موجودیت حزب‌الله، محیط اجتماعی آن، مردم آن و شهروندان مرتبط با آن در لبنان بود.
 
«اسرائیل» در لبنان حضور دارد، زیرا در چارچوب پروژه «اسرائیل بزرگ» به دنبال اشغال این کشور است و مقاومت نیز در واکنش به تجاوز و اشغال به وجود آمده است.
 
 ما پروژه اسرائیلی-آمریکایی را درهم شکستیم و وارد مرحله‌ای جدید شدیم و هر کس می‌خواهد فعالیت کند، باید بر اساس این مرحله جدید عمل کند.
 
با وجود تجاوز، ایران ایستادگی کرد و توانست مقاومت کند.
 
ایران توانست به تفاهم‌نامه‌ای دست یابد که به منزله اعلام رسمی شکست آمریکا و «اسرائیل» است.
 
 امروز ایران نه‌تنها برای خود، بلکه برای کل منطقه آینده را می‌سازد.
 
 از ایران سپاسگزاریم، تا شاید این سپاسگزاری به جان‌های بیمار نفوذ کند و آنان را با حسرتشان از پا درآورد.
 
 «اسرائیل» هیچ گزینه‌ای جز خروج کامل از تمامی وجب‌های خاک لبنان و توقف تجاوزات زمینی، دریایی و هوایی ندارد.
 
 این تجاوز در دستیابی به اهداف توسعه‌طلبانه خود شکست خورد و این، مبنایی اساسی است که بر پایه آن حرکت خواهیم کرد.
 
«اسرائیل» باید بدون هیچ قید و شرطی از لبنان خارج شود و هیچ تعهدی که برخلاف حاکمیت لبنان باشد، پذیرفته نخواهد شد و هیچ‌کس حق امضای چنین توافقی را ندارد.
 
سقف همه راه‌حل‌ها، حاکمیت کامل و استقلال کامل لبنان است.
 
 نه عادی‌سازی روابط، نه پایان دادن به وضعیت دشمنی، نه هیچ دستاوردی برای «اسرائیل» و نه حتی حضور جزئی آن در خاک لبنان پذیرفتنی نیست.
 
«اسرائیل» باید خوار و شکست‌خورده از لبنان خارج شود و همین نیز رخ خواهد داد.
 
دستیابی به حاکمیت کامل از طریق پایبندی به نتایج توافق ۲۷ نوامبر ۲۰۲۴ و بر این مبنا که جنوب لبنان منحصراً متعلق به لبنان باشد، امکان‌پذیر است.
 
دولت لبنان نمی‌تواند با بیش از نیمی از مردم لبنان دشمنی و تقابل کند و در عین حال به‌طور عادی به کار خود ادامه دهد.
 
دولت لبنان باید از اجرای دیکته‌های قیمومت خارجی و دشمن دست بردارد و از اتخاذ تصمیماتی که در راستای منافع آمریکا و «اسرائیل» است، خودداری کند.
 
 ما آماده‌ایم و دست همکاری دراز می‌کنیم؛ این فرصت را غنیمت بشمارید. مقاومت قدرتمند است و اگر در مسیر حاکمیت لبنان حرکت کنید، ما در کنار شما خواهیم بود.
 
 بر ضرورت بسیج همه توان‌ها برای ساختن دولت، رسیدگی به وضعیت اقتصادی، بازگرداندن اموال سپرده‌گذاران و بازسازی کشور تأکید می‌کنیم.
 
 در مرحله پس از خروج اسرائیل، به‌صورت مشترک راهبرد جامع امنیت ملی را بررسی خواهیم کرد.
 
 لازم است از روند تفاهم میان ایران و آمریکا به‌عنوان پشتیبانی اساسی برای حاکمیت لبنان بهره‌برداری شود.
 
 تا حد امکان با کشورهای عربی و خارجی که به لبنان در حفظ حاکمیت و بازسازی آن کمک می‌کنند، همکاری کنید.
 
 ما خواهان کسانی هستیم که از حاکمیت ما حمایت کنند، نه کسانی که به بهانه حمایت از حاکمیت لبنان، از «اسرائیل» پشتیبانی می‌کنند.
 
 از کشورهای عربی و خارجی که برای بازسازی، بازگرداندن حاکمیت و تقویت ارتش لبنان تلاش می‌کنند، استقبال می‌کنیم.
نظرات بینندگان
captcha