پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دهقانی فیروزآبادی استاد روابط بین الملل در گفتوگو با «انتخاب» بیان کرد: واقعیتش این هست که هم به لحاظ تئوریک هم به لحاظ کلی من تا قبل از جنگ ۱۲ روزه هم خودم اعتقادم این بود که در آستانگی اتمی و به عبارت دیگری بازدارندگی نهفته یعنی شما همه لوازم و عناصر و لازم برای تولید بمب اتمی داشته باشید ولی نسازید که در خیلی از تحلیل هایی که غربی ها میکردند میگفتند ایران در آستانه آستانگی اتمی هست یا همان بازدارندگی نهفته. اما این دو جنگ نشان داد که در آستانگی بازدارنده جنگ نیست.
وی افزود: اگر بود که به ما حمله نمیکردند اما این به معنای این هست که پس ما بدهیم برود چون یک وقتی میگوییم که چون بازدارندگی ایجاد نکرده پس وجودش لازم نیست. نه
ویدیوی کامل مصاحبه در لینک زیر